Från succé spelning i Norrköping till "sportlov" i Åre

Ja, nu har jag lite sportlov ifrån Liket som visste för mycket. Nu är jag uppe i Åre och kör schlager och rock show fram till den 7:e. 4 shower om dagen. Sen är jag ledig ett par dagar innan dt är tillbaka till Liket turnén.

Spelningen i Norrköping igår gick jätte bra. Mycket folk och mycket skratt. Det var dessutom helt underbart ställe rent tekniskt och praktiskt. Nya fräscha grejer, bra inlast med lastkaj som gick att höja och sänka. Så det var bara att backa dit lastbilen och sen rulla allting rakt in på scenen, eftersom att lastkajen satt ihop med scenen. Det enda som var lite jobbigt där var när jag skulle upp i taket och rikta front ljuset. För det första så var det ca 18 meter i takhöjd. Och sen för att ta sig till alla lampor där uppe så var det en jävla massa trappor och dörrar, sen var det ett smalt gallergolv som gungade när man gick på det (det fanns ju naturligtvis räcken och så). Och till råga på det så fick man gå på huk för att det var så lågt i tak där. Så det tog en jävla tid att få till.

Jaja, det var Norrköping det. Vi åkte därifrån (Lois de Geer) kl 06.00 imorse och rullade då alltså mot Åre(Holliday Clud/ TV4 Sport Arenan, vilket är 815 km norrut. Vi landade här och började direkt med att försöka komma in i showerna och hur allt är tänkt och planerat. Imorgon ska vi ha ett litet möte runt kl 10.00 och gå igenom allt lite nogare. Vi har kört 2 shower ikväll redan.

Så nu har man vart igång sen kl 06.00, så börjar bli rätt så mör. Har dessutom släpat runt på en dålig hals, snor, värk i kroppen, svullen hals och feber ett bra tag nu. Hoppas det släpper snart. Annars får man väl hälsa på i sjukstugan snart.

Föresten, för er som har missat vilket företag jag jobbar åt just nu så kan jag säga att det är Dröse & Norberg Nöjen i Sundsvall.

Dags att sova! Ha det kanon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0